Soru:
Ortaçağ felsefesinden sonra 17. yüzyıl felsefesi, yeni bir tarih felsefesinin egemen olduğu dönemdir. Bu yeni dönem, dünyaya ve insana yeni bir bakış açısının sonucu ortaya çıkmıştır. 17. yüzyıl felsefesi, insanı eyleminin öznesi kılan, yeni ve seküler bir tarih felsefesi geliştirir. Yaratıcı ve özgür insan, bundan böyle kendi kurduğu ve rolünü oynadığı için de anlamı kendisine kapalı olmayan bir tarihin öznesidir.
Buna göre 17. yüzyıl felsefesi için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
Açıklama:
1. Adım: İnsanın Konumu
2. Adım: Tarihin Anlayışı
3. Adım: Felsefenin Niteliği
Cevap: D) Dünyanın anlaşılmasında mevcut kabullerin korunduğu Bu soruya göre, 17. yüzyıl felsefesinde felsefenin dünyevi bir nitelik kazandığı, insanın ön plana çıkarıldığı ve önceki dönem felsefesinden büyük oranda farklılaştığı söylenebilir, ancak dünyanın anlaşılmasında mevcut kabullerin korunduğu söylenemez.