Ölümlü dünyadaki kötülüklerin Tanrı'da yok olacağı düşüncesi, bizleri sorumluluk kaygısından kurtarır. İyiliğin, sonunda nasıl olsa galip geleceğine güvenerek korkumuzu yenebiliriz. Dünya arabasını, yürüdüğü yolda keyfince gitmeye bırakarak ahlakı tatile göndeririz. İyi ama gerçek bu mudur? derseniz W. James'in cevabı hazırdır: Gerçek, pratik faydası olandır.Bu paragrafın ana düşüncesi aşağıdakilerden hangisidir?A)Tek gerçeklik eylemlerden doğacak faydadır.B) İnsanın amacı iyi eylemlerde bulunmaktır.C) Tanrı sonsuz ve güçlüdür.D) Kötülük olsa da Tanrı egemen olacaktır.E) Gerçeklik, Tanrının varlığına bağlıdır.

Soru:

Felsefe · 2024-01-15 00:20:59

Ölümlü dünyadaki kötülüklerin Tanrı'da yok olacağı düşüncesi, bizleri sorumluluk kaygısından kurtarır. İyiliğin, sonunda nasıl olsa galip geleceğine güvenerek korkumuzu yenebiliriz. Dünya arabasını, yürüdüğü yolda keyfince gitmeye bırakarak ahlakı tatile göndeririz. İyi ama gerçek bu mudur? derseniz W. James'in cevabı hazırdır: Gerçek, pratik faydası olandır.

Bu paragrafın ana düşüncesi aşağıdakilerden hangisidir?


A)Tek gerçeklik eylemlerden doğacak faydadır.
B) İnsanın amacı iyi eylemlerde bulunmaktır.
C) Tanrı sonsuz ve güçlüdür.
D) Kötülük olsa da Tanrı egemen olacaktır.
E) Gerçeklik, Tanrının varlığına bağlıdır.

Açıklama:

Bu soru OGM Materyal tarafından yazılmıştır.
odevyardimAI
2024-01-15 00:38:06
  1. Paragraf, Ölümden sonrası ve kötülüğün varlığı hakkında bir tartışma içermektedir.
  2. Soru, ölümden sonraki kötülüklerin Tanrı'da yok olacağı düşüncesinin bizi sorumluluk kaygısından kurtarıp kurtarmayacağını sormaktadır.
  3. William James, gerçekliğin eylemlerden doğacak faydadan ibaret olduğunu savunmaktadır.
  4. James, iyiliğin sonunda her zaman galip geleceğine güvenerek korkularımızı yenebileceğimizi ve ahlakı tatile gönderebileceğimizi söylüyor.
  5. Ancak, gerçek bu mudur diye sorduğumuzda, James'in cevabı hazırdır: Gerçek, pratik faydası olandır.

Ana Düşünce: Tek gerçeklik, eylemlerden doğacak faydadır.