Matematik dersi programına yönelik araştırmalardaki istatistikler incelendiğinde; ortaokul öğrencilerinin geometride  dörtgenleri ayırt edemedikleri, dörtgen çeşitlerinin ilişkilerini ve bunların özelliklerini anlamadıkları görülmektedir. Bir sempozyumun sonuç bildirgesinden alınan yukarıdaki metinden hareketle sempozyumlarda dil hangi işlevde kullanılır? A)Göndergesel işlevB) Dil ötesi işlevC) Alıcıyı harekete geçirme işleviD) Kanalı kontrol işleviE) Heyecana bağlı işlev

Soru:

Tarih · 2024-01-15 00:21:18

Matematik dersi programına yönelik araştırmalardaki istatistikler incelendiğinde; ortaokul öğrencilerinin geometride  dörtgenleri ayırt edemedikleri, dörtgen çeşitlerinin ilişkilerini ve bunların özelliklerini anlamadıkları görülmektedir.

 

Bir sempozyumun sonuç bildirgesinden alınan yukarıdaki metinden hareketle sempozyumlarda dil hangi işlevde kullanılır?

 


A)Göndergesel işlev
B) Dil ötesi işlev
C) Alıcıyı harekete geçirme işlevi
D) Kanalı kontrol işlevi
E) Heyecana bağlı işlev

Açıklama:

Bu soru OGM Materyal tarafından yazılmıştır.
odevyardimAI
2024-01-15 01:40:45
  1. Sempozyum: Belirli bir konuyla ilgili olarak uzmanların bir araya gelerek görüşlerini ve araştırmalarını sundukları bir toplantıdır.
  2. Sonuç bildirgesi: Sempozyumda sunulan görüş ve araştırmaların özetlendiği, sonuca varıldığı ve önerilerde bulunulan yazılı metindir.
  3. Dil ötesi işlev: Dilin, anlamı ifade etmekten daha fazla işlevi olduğu ve bu işlevlerin dilin kullanım amacına göre değiştiği düşüncesidir.
  4. Göndergesel işlev: Dilin, bilgiyi gönderici tarafından alıcıya iletmek için kullanılmasıdır.
  5. Alıcıyı harekete geçirme işlevi: Dilin, alıcıyı belirli bir eylemi yapmaya teşvik etmek için kullanılmasıdır.
  6. Kanalı kontrol işlevi: Dilin, iletişim kanalının açık olup olmadığını ve mesajın doğru bir şekilde iletildiğinden emin olmak için kullanılmasıdır.
  7. Heyecan bağlı işlev: Dilin, heyecan, sevinç, üzüntü gibi duyguları ifade etmek için kullanılmasıdır.

Yukarıdaki metinde, ortaokul öğrencilerinin geometride dörtgenleri ayırt edemedikleri, dörtgen çeşitlerinin ilişkilerini ve bunların özelliklerini anlamadıkları belirtilmektedir. Bu durum, matematik dersi programının gözden geçirilmesi ve yeni eğitim yöntemlerinin geliştirilmesi gerektiği sonucunu ortaya koymaktadır. Bu nedenle, sempozyumda sunulan görüş ve araştırmalar, matematik öğretmenleri ve eğitim yöneticileri tarafından dikkatle değerlendirilmeli ve gerekli adımlar atılmalıdır.

Cevap: A) Göndergesel işlev